Monday, February 11, 2019

Yung Kien Ganoderma






Kandungan dan Keistimewaan


Kandungan Utama: Ekstrak buah badan Ganoderma Lucidum.
Keistimewaan:
  • Yung Kien Ganoderma dihasilkan daripada baka Lingzhi bergred tinggi yang dibiakkan sendiri oleh Kumpulan Shuang Hor, iaitu Yung Kien No.1. Ia mengandungi Triterpenes, Polisakarida Makro Molekul, Adenosina dan Protein Mikro Molekul yang amat berharga.
  • Kandungan berkesan yang istimewa dapat menyelaraskan daya imuniti, mempertingkatkan metabolisme, memperbaiki kesihatan, mempergiatkan fungsi metabolisme hati. Ia adalah sejenis makanan yang dapat mengekalkan kesihatan jika dimakan untuk jangka masa yang panjang.
  • Yung Kien Ganoderma dinilai secara tegas oleh Jawatankuasa Penilaian Makanan Kesihatan, Jabatan Kesihatan Taiwan. Ia memperoleh Akreditasi Makanan Kesihatan yang pertama di Taiwan untuk menyelaraskan daya imuniti dan menyihatkan hati.



Sijil Akreditasi Makanan Kesihatan

Yung Kien Ganoderma mendapat Akreditasi Makanan Kesihatan #A00003, pengiktirafan ini adalah sah dari 24hb Julai 2010 sehingga 24hb Julai 2020. Keberkesanannya terhadap kesihatan ialah seperti berikut:

  1. Mengikut keputusan kajian ke atas binatang dan ujian di luar badan:
    1. Dapat mempergiatkan penghasilan antibodi.
    2. Dapat mempergiatkan kuasa penambahan sel-sel imuniti.
    3. Dapat menyelaraskan fungsi sel-T.
    4. Dapat mengaktifkan sel pembunuh semula jadi.
    5. Dapat mempergiatkan keaktifan fagosit.

  2. Mengikut keputusan kajian ke atas binatang, ia berkesan untuk merawat kecederaan limpa dan hati tikus yang disebabkan oleh Karbon Tetraklorida:
    1. Dapat menurunkan serum GOT dan GPT.
    2. Dapat menambahkan kandungan protein dalam hati.


Rujukan

No comments :

Post a Comment